Opgefrist.

O

Rood is de kleur van Coca-Cola, dat weet zo’n beetje iedereen. Maar de blikjes en flesjes van Coca-Cola Light zijn zilver, die van Zero zwart en het relatief nieuwe Coca-Cola Life gaat met een groene verpakking door het leven. Duidelijk afgebakend zou je zeggen, maar het grootste frisdrankmerk ter wereld gaat het allemaal anders doen: binnenkort lanceren ze een nieuwe huisstijl met een grote rode stip. Om de herkenbaarheid van het merk te onderstrepen.

Je zou dat als paniekvoetbal kunnen zien, dat is het misschien ook wel. Want de verkoopcijfers van frisdrank zijn al jaren niet om over naar huis te schrijven. En dat is in de huidige tijd met bewustwording over ons eten en drinken wellicht wel logisch, goed nieuws is het niet voor The Coca-Cola Company. De light-versie krijgt de meeste klappen, in een jaar tijd viel het aantal gekochte flesjes met zo’n twintig procent terug. En omdat de Classic het met de felrode kleur beter doet, gaan ze die verpakkingen doortrekken naar de andere varianten.

Ik weet niet hoor. Persoonlijk vind het niet alleen lelijk, ik begrijp het in dit geval niet zo. Er komen steeds meer verschillende varianten op de markt, misschien moeten ze daar eens in gaan snijden. Want ik weet hoe dol de klant is op kiezen, ze slaan wellicht een tikkeltje door. En ook voor deze giga-restyling worden waarschijnlijk weer miljoenen dollars over de balk gesmeten, dat geld hadden ze ook kunnen gebruiken om Coca-Cola Vanilla eens onder de aandacht te brengen. Want die smaak is pas echt een verrijking van ons dagelijkse bestaan.

cocacola_blikjes

Plaats reactie

De Archiefkast