Jodelee-eh-eh.

J

Het is hard werken hoor, om die spanningsboog van kinderen een beetje in beweging te houden. En belangrijker nog: die van hun ouders. Want hoe leuk de gemiddelde koter de meisjes van K3 ook vindt, uiteindelijk zijn het toch de vaders en moeders die de portemonnee moeten blijven trekken. De moeders paaien is lastig, maar met een beetje down to earth meisjes en gezellige riedeltjes kom je al een heel eind. Voor de meeste vaders telt er echter maar één ding: juist, hoe de meisjes van K3 hun jurkjes vullen.

Om die laatste reden vond Gert, die van Samson inderdaad, het vorig jaar tijd om de toch al behoorlijk belegen dames van het bizar populaire meisjesgroepje te vervangen. Lekker fris voor de kindertjes, maar laten we niet vergeten dat de papa’s ook wat te fantaseren moeten hebben, dat móet zijn gedachtegang geweest zijn. En dat moet zeker ook de insteek geweest zijn van de videoclip Jodelee, de tweede single alweer van de ‘nieuwe’ K3: Hanne, Marthe en Klaasje. Hierboven te zien in redelijk onschuldige skipakken, maar er komen ook roze jurkjes voorbij, redelijk kort, met goede decolletés.

Uiteraard kan dat natuurlijk niet zomaar, een Belgisch collectief van, uiteraard, moeders is in protest gekomen nadat de meisjes in de bewuste roze jurkjes op de Vlaams televisie verschenen. De Tiroler pakjes zijn veel te sexy voor het culturele erfgoed waar ze K3 inmiddels tot rekenen. Porno in Tirol noemen sommige kijkers het zelfs. Tsja, ik ga niet zo mee in die enorme zuurgraad aan reacties. Ook al zijn met redenen anders dan de gemiddelde K3-papa. Maar met bijna 400.000 views in vierentwintig uur en een downloadmachine die storm blijft lopen heb ik alleen maar diep respect voor de marketingstrategie van Studio 100. Na bijna twintig jaar is het merk K3 levendiger dan ooit. Met een geheel nieuwe bezetting. Dat heeft geen één meidengroep ooit weten te bereiken. Jodelee-eh-eh maar mee.

Plaats reactie