Goodbyeworks.

G

Je zal de receptioniste van Eyeworks maar zijn. Bijna vijftien jaar lang heb je dan opgenomen met ‘Eyeworks, goedemorgen’… Maar sinds vandaag is dat totaal anders: ‘Goedemorgen, u spreekt met Warner Bros International Television Production Nederland’, zegt ze nu. Een behoorlijke mond vol, iets te vol als je het mij vraagt, maar wel onwijs tof om onderdeel te zijn van zo’n wereldwijd bekend entertainmentmerk. Dat deed Eyeworks sinds de overname in juni 2014 natuurlijk al, maar nu is de naamswijziging ook een feit. Een logische verandering, zegt Sander Emmering, manager van de Nederlandse tak, vandaag in De Telegraaf: “Het is wel een stap, maar het lag in de lijn der verwachtingen. Warner is echt een fantastische club om bij te horen.”

En dat snap ik wel. Want ondanks dat ’t verdwijnen van het merk Eyeworks uit ons eigen tv-landschap vreselijk jammer is, gaat het wel volledig mee in de trend van de televisiebranche: zelf opslokken of opgeslokt worden. Kleine bedrijven verdwijnen steeds vaker en de grote merken rulen the world. Voor een speler als Eyeworks is deze constructie meer dan prima, de formats gaan zo nog makkelijker de grens over. En hoe cool is het om bij de producent van Friends, The Big Bang Theory en The Ellen DeGeneres Show te horen…? Gefeliciteerd aan iedereen bij Eyeworks! O wacht, aan iedereen bij Warner Bros International Television Production Nederland bedoel ik.

Plaats reactie