Vette Hap.

V

Vergeet de bekende Happy Meal van McDonald’s: grote concurrent Burger King komt met Real Meals op de proppen. De bekende doosjes, maar dan voor iedereen die zich níet zo happy voelt. De timing van de campagne is perfect: het is namelijk Mental Health Awereness Month in Amerika. Op zich slim, want niemand is altíjd happy. Er zijn kosten noch moeite gespraard, inclusief gelikte campagne, die prima als een gemiddelde Netflix-trailer zou kunnen dienen.

Op zich een aardig idee, want in een maatschappij waar je je eigenlijk altijd gelukkig en blij moet voelen, is het wel eens een fijn tegengeluid. Maar ja, aan de andere kant heb ik er behoorlijk wat moeite mee dat Burger King over de rug van mentale klachten geld probeert te verdienen. Want als we het daar toch over hebben: als er íets niet bijdraagt aan het verdrijven van depressieve gedachten zijn het wel frietjes, een Whopper of andere vette zooi. Het was wat dat betreft beter geweest als ze een lekkere frisse salade in de zogenaamde Real Meals zouden stoppen, maar dát is dan weer niet het geval. Het gevoel dat ze mijn ellende gebruiken om frietjes aan de man te brengen overheerst vooral.

Hoe je er zelf ook in staat, we hebben het er wél over. En ik heb er de hele dag aan gedacht. Dat was misschien niet de bedoeling van de retecommerciële fastfoodketen, het is tóch mooi meegenomen.

Plaats reactie